Wednesday, March 30, 2011

Hoya Carnosa...
















Hoya ni baru jer aku beli. Geram bila tengok banyak bunga dan peduncle. Aku baru dapat tahu salah satu tip nak beli hoya ni adalah kena beli pokok yang dah berbunga atau yang ada sejarah berbunga sebelum ni iaitu yang ada peduncle. Betul ke ayat aku nih, terbelit-belit ayat. Kalau beli yang tak pernah berbunga mungkin bila ia nak berbunga tu lambatlah sikit. Mungkin betul kot sebab aku ada beli sepokok hoya tapi tak tahu IDnyer memang jenuh menunggu nak berbunga. Atau lebih tepat lagi sejak aku membelinya pada tahun lepas hinggalah sekarang ni belum berbunga-bunga.

Yang pasti hoya ni tak wangi...huhuhu...


1 comment:

  1. Tumpang tanye..kt mane ada jual bunga hoya ni ye?

    ReplyDelete